IV. ročník Prague Proms

IV. ročník PP nenechal nikoho na pochybách, že tu je plnohodnotný mezinárodní hudební festival s důrazem na slově mezinárodní. Šéfdirigent ČNSO Libor Pešek řídil zahajovací koncert, okořeněný tanečními kreacemi španělských tanečníků v kostýmech. Ital Marcello Rota uvedl melodie Hollywoodu, kdy dramaturgie vsadila na skutečná esa fimové hudby v kontrapunktu s režijním géniem. Paul Freeman dirigoval „Gospelovou noc“ s americkým sborem, na „Japonské noci“ se samozřejmě uvedli Japonci, dirigent Yuki Miyagi a klavíristka Yukari Haga. Václav Hudeček /PKO s lídrem Antonínem Hradilem/ představil účastníky svých kurzů Petra Matějáka a Jana Mráčka. “Jsou ohromně talentovaní a většinu českých houslových virtuózů dnes strčí do kapsy, jen se o nich moc neví. A budou to oni, kteří budou za naši republiku dobývat svět,” řekl ČTK Hudeček.

 

Ze Slovenska přijeli se svými sdruženími jazzmani Peter Lipa a pianista Ondrej Krajňák, z Ameriky kontrabasista George Mraz, ze Švédska trumpetista Lasse Lindgren, za Česko hráli jazzrocker Roman Dragoun, tradičně kytarista Lukáš Chejn s Jazz Efterrätt a trumpetista Jan Hasenöhrl s Bigbandem sv. Blažeje. Kutnohorskou katedrálu sv. Barbory rozezněl varhaník Aleš Bárta a za lahůdku můžeme považovat vystoupení Epoque Quartet, nebo sopranistky Lívie Vénosové v Českém muzeu hudby. Nejsledovanějším bylo ovšem vystoupení německé zpěvačky Ute Lemper /ČNSO pod taktovkou Rastislava Štúra/ v „Nuit de la Chanson“, která ohromila obrovským nasazením a přispůsobilostí rozdílným žánrům v písních, které si ve třech jazycích sama uváděla. „Straussova noc“ byla ozdobena fenomenálním uměním hornisty Radka Baboráka /ČNSO dirigoval Petr Altrichter/. „Lepší spojení atmosféry a umělecké úrovně si závěrečný koncert Prague Proms nemohl přát.“ napsal redaktor Jindřich Bálek.





Prague Proms 2011